Sant Boi gaudeix d’una celebració de Sant Joan segura i plena d’afluència

La ciutat de Sant Boi ha viscut una de les festes de Sant Joan més multitudinàries dels darrers anys. Els veïns i veïnes han participat en els diversos espais públics, on la celebració s’ha desenvolupat amb normalitat i sense incidents greus a destacar.

Amb un total de cinc revetlles oficialment autoritzades, l’estratègia principal ha estat un ampli dispositiu de seguretat que ha garantit la convivència durant la nit. Una de les innovacions d’aquesta edició ha estat la incorporació d’elements tecnològics en el dispositiu de seguretat de l’Ajuntament. Per primera vegada, els sistemes de videoprotecció han estat reforçats en les zones de major afluència, segons l’experiència dels anys anteriors.

Els dispositius incloïen:

  • 15 càmeres fixes de videovigilància estratègicament distribuïdes per la ciutat
  • 13 càmeres mòbils que formen part dels uniformes de la policia
  • 1 dron que va proporcionar suport en situacions puntuals

Durant la nit del 23 de juny, les incidències més habituals que es van reportar van ser petites flames, molestoses acústiques i conflictes puntuals entre particulars. Gràcies a la ràpida intervenció i la coordinació entre la Policia Local, els Mossos d’Esquadra, Protecció Civil i els Bombers de la Generalitat, es van poder gestionar gairebé vuitanta avisos sense conseqüències notables.

La combinació entre una presència activa al carrer, la corresponsabilitat dels ciutadans i l’ús de tecnologies ha estat la clau per tancar un Sant Joan segur i alegre a tota la ciutat. A més, el programa ‘Gent de Carrer’ de Ràdio Sant Boi va oferir una programació especial en directe que va connectar amb les revetlles, recollint les impressions dels assistents.


- Et Recomanem -